Afvallen lukt niet, 6 know how’s voor vrouwen boven de 30
30 jun

De leeftijd wanneer het moeilijker wordt om af te vallen is misschien wel sneller dan je denkt!

Hoewel het op elke leeftijd mogelijk is om af te vallen, maken verschillende factoren het moeilijker om rond je dertigste af te vallen. Door te begrijpen hoe jouw lichaam verandert, kun je met het juiste voedingsadvies en het juiste trainingsprikkels ongewenste kilo’s op een gezonde manier aanvechten en op het gewenste gewicht te blijven.

Na je dertigste gaat je spiermassa omlaag en je vetpercentage omhoog. Spieren verbruiken meer calorieën dan vet, dus minder spieren betekent een langzamer metabolisme.

Vrouwen van begin 50 krijgen te maken met dalend niveau van het geslachtshormoon oestrogeen en testosteron. Het begin van de menopauze verzwakt ook nog het effect van het afvallen.

Ondertussen is het voor mannen iets gemakkelijker. Ze hebben een grotere spiermassa en snellere stofwisseling in vergelijking met vrouwen en dat zelfs op oudere leeftijd.

Hoe kun je wel je metabolisme op gang zetten en beginnen met afvallen?

1. Krachttraining

Waarom een krachttraining? Simpel, meer vetvrije massa zorgt voor een beter en gezonder lichaam. Hoe meer spiermassa je hebt, des te sneller je stofwisseling is.

2. Duo personal training

Samen is alles leuker! Doordat er samen wordt getraind, zorg je ervoor dat je elkaar motiveert.

Je gaat met meer plezier naar je personal training sessies en daarnaast wil je je vriend/vriendin niet laten zitten. Dat zorgt voor meer discipline en betere resultaten. Door het volgen van een DUO personal training betaal je niet € 55,- per uur maar slechts € 32,50! Dat is ook nog eens mooi meegenomen.

3. Gevarieerde training volgen

Het is belangrijk om een combinatie te krijgen van aërobe training en krachttraining. Aërobe oefeningen die je hartslag verhogen, zoals hardlopen en fietsen, verbranden meer calorieën. Gewichtstraining helpt door het opbouwen en versterken van spieren. Daarom moeten we gaan sporten!

4. Vermijd stress

Van veeleisende banen tot het opvoeden van kinderen, onze to do lijst neemt toe naarmate we ouder worden. Als gevolg hiervan ervaren we meer stress, wat leidt tot een verhoogde afgifte van Cortisol. Cortisol is het stresshormoon van het lichaam.

Cortisol kan de “vlucht of vecht” -reactie veroorzaken, wat het het meest effectief maakt in levensbedreigende situaties. Dit kan ertoe leiden dat cortisol waardes in ons bloed te hoog worden.

5. Blijf gehydrateerd.

Drink veel water! Milde uitdroging kan symptomen veroorzaken die vergelijkbaar zijn met honger. Die kunnen ervoor zorgen dat je meer gaat eten.

6. Eet voldoende eiwitten per dag

Spierverlies als gevolg van leeftijd, werd als onvermijdelijk beschouwd. Een groot deel van de ernst wordt bepaald door voeding en lichaamsbeweging. Eiwitten kunnen helpen! Een studie toonde aan dat mannen en vrouwen tussen 70 en 79 jaar die het meeste eiwit aten 40% minder vetvrije massa verloren dan degenen die het minste eiwit aten.

Uiteindelijk komt het erop neer dat spiermassa erg belangrijk is. Onze trainers beschikken over alle kennis wanneer je gezond wilt afvallen met de juiste gezonde voeding! Hoeveel calorieën je per dag of per week mag en soms zelfs moet eten. Wij zijn gespecialiseerd in vrouwen en mannen die deze problemen ervaren. We ontwikkelen dan ook persoonlijke trainingsschema’s die zijn vol te houden.

Ervaar het tijdens een gratis proefles. Waar je er meteen achter komt wat jouw BMI is, hoe hoog je vetpercentage is en hoe hoog jouw bloeddruk is. Alle leden krijgen gratis voedingstips van onze voedingscoach.

Per klant stellen wij een strategie en tactiek in. Want wij willen de resultaten zien!

Proefles aanvragen